Pontus, Sturecompaniet och dunderförkyld

Det är en kort sammanfattning sen sist!

Jag verkligen älskar torsdagar! Dagen börjar med "Bild och Form" i skolan där jag håller på med en jättestor tavla, en förfalskning av  Roy Liechtenstein målning "Girl with Ball" (150* 90 centimeter!). Håller för fullt med alla de prickar hans målningar är så kända över, vilket är ett äventyr i sig. Men det blir riktigt snyggt, om jag får säga det själv. Dagen löpte sedan på i vanlig ordning i skolan. Tog sedan tunnelbanan snabbt hem vid fyra och panikläste inför ett kemiläxförhör och engelska uppsats tills idag, och vid sex bar det av till födelsedagsbarnet nummer ett (av tre). Jättetrevlig middag med god mat och trevligt umgänge. Hade köpt champagneglas från Ittala, choklad från Robert E's choklad, och självklart rosa Champagne. Hade först även tänkt ge min väninna boken "Champagneflickan", men det har ryktats om att denna inte var särskilt bra, så det fick räcka med de presenter jag redan inhandlat. Sedan bar kvällen iväg till Pontus på Brunnsgatan, där jag och fyra vänner festade på lite drinkar. Tog apple ginger martini. Hade hoppats att ingefäran hade gjort underverk på min onda hals, men icke sa nicke. Sedan bar det i väg till Sturecompaniet vid elva. En jättemysig tjejkväll helt enkelt!

KOm hem vid ett, och kände att halsen min hade gjett upp, och här sitter jag nu.. 12 timmar senare hostande och snörvlande och fläsande om vart annat! Osis att bli sjuk just till helgen.. Hoppas jag hinner tillfriskna tills imorgon. I kväll får jag nöja mig med Let's Dance och en godisskål.
Gårdagens skoloutfit bestod av: enkla Ralph Lauren jeans, en beige polotröja från Zara, och en kavajväst från okänd märke. Kvälls outfiten var en svart body från Gina tricot, och en blå valang kjol fårn H&M. Till det ett par elva centimeters klackar från Zara!
See you!

pusspuss / Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0