Head over Heels

Jobbig och allmänt stressig vecka med mycket både i och utanför skolan. Slutade vid två så jag strosade runt en stund på stan efter skolan. Sprang in på pocketshop och köpte boken: "Flickorna från Riyadh" som handlar om arabiska unga kvinnors vardag i en ständig kamp mellan religionen och ungdomslivet. Jag tyckte den verkade jätteintressant, dessutom hade den en väldigt snygg bokrygg som bara den gjorde saken bättre. Köpte med mig en latte hem från Mocco, beroendeframkallande dyra men helt underbart goda drycker på det stället.
Annars inte mycket nytt. Två av mina bästa vänner fyller år i morgon, så jag har presenterna klara. Champage, champagneglas, cappucinokoppar, böcker och choklad inslagna i små fina paket. Åh jag verkligen älskar att ge presenter, underbart att se folks (förhoppningsvis possitiva) reaktioner. Borde egentligen plugga men jag orkar inte. Är du som jag och skjuter upp allting? Jag blir tokig på mig själv tillslut! Jag är helt otrolig! Jag kommer ständigt med undanflykter.. Trötthet är en av dessa ursäkter. Därav latten efter skolan, och dessutom äter jag rosenrot från naturapoteket! Superbra! reakomenderar då man kan koncentrera sig bättre och förebygger därmed stress och sjutaupp beteenden (host). Får skylla på att jag bara ätit tabletterna några dagar. Man kan  ju inte räkna med att de gör underverk på en dag! Inte sant?
Dagens outfit: Då jag är en väldigt frusen människa knalalr jag ständigt omkring i diverse cashmeretröjor och andra värmande plagg. Min outfit idag bestod av en svart klänning fårn urban outfitters, svarta boots från Marzia i Stockholm, beige cashmere kofta  från Zara, och en svartvit dödskalle sjal. En svart kappa från MQ och en rävboa. Dagens väska (since jag är ett väskfan) Mulberry svart bag.
Nope kära vänner, nu måste jag gå och förbereda mig inför bilogiläxförhör i morgon
pusspuss
Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0