What?

Två äldre män träffar varandra nere på stan...
Nej men hej LarsÅke!
Hej Kurt! Allt väl med dig?
Jaa då! Jag är så glad för jag har precis köpt en alldeles sprillans ny hörapparat!
Nej men säger du det! Vad kostade den då?
Ja det ska jag allt tala om! På DOMUS!

Det är lätt att det blir missförstånd, då den ena parten inte hör vad den andre säger. Pratade precis med syster om hur gårdagskvällen var för hennes del. Jag missförstod henne helt i att hon kom hem halv sex och sov två timmar som en stock sen gick hon ut. Jag: vaddå gick du ut vid åtta?? Syster: ?? va neeej vid elva! Jag: vaddå vid elva klockan är tjugo över nu!
Min syster suckar, och går in till sitt rum .. Jag tror nu i efterhand att hon menade att hon sov två timmar i går kväll Innan hon gick ut vid elva. haha det är bara jag som är inne i min egna lilla värld. I går kväll var jag uppe i 40 graders feber, men nu känner jag mig i allafall lite bättre. Fick telesamtal från bästis med uppdatering om gårdagskvällen som varit jättetrevlig. Jag är så himla lesen att jag inte kunde komma. Men men har man feber så har man, finns inte så mycket att göra åt saken... Tillbringade kvällen framför stjärnorna på slottet, och stupade sedan i säng, vid halv tio. Så himla skönt! Det är verkligen sällan som jag kommer i säng före elva! Utvilad och någon grad svalare vakande jag i morse utvilad vid nio. Skall försöka göra det bästa av denna dag, trots förkylning och feber. Jag är annars den människan som försöker utnyttja dagarna till max efter måttot: Carpe diem, Seize the day, fånga dagen! Får göra mitt bästa!

See you!
pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0